woensdag 25 november 2009

Review: Rozenwater

Rozenwater is een heel natuurlijk product dat geweldig is voor je huid. Zo'n 2 weken terug had ik het ook gekocht en ik ben er zelf ook heel enthousiast over. 
Ik zal eerst wel uitleggen wat Rozenwater is en waar je het voor kan gebruiken.


Rozenwater is een puur natuurlijk product dat voor heel erg veel dingen word gebruikt, maar je kan het ook als beauty product gebruiken! Je kan het in de winkel kopen, maar ook zelf maken. Het is leuk om het zelf te maken, maar wel wat duurder en ingewikkelder. klik hier voor een makkelijke uitleg hoe je het zelf kan maken. Rozenwater kan je o.a vinden in de Tuinen, Erica en Kruidvat. Kruidvat heeft de meest goedkope (200 ml voor zo'n €2), maar dat is reinigings lotion, dus dat betekend dat er andere stoffen zijn bijgegooit om het goed te laten functioneren als reinigings product: Minder puur natuur. Mijn rozenwater heb ik gehaald bij de Erica, 100 ml voor €1,95 en er zit geen alcohol in. De foto hieronder is een beetje donker maar ik moest de flitser afzetten, want anders zag je niets ;-)


Dit kan je o.a doen met rozenwater:

-Rozenwater is een goede gezichtstonic en is heel erg geschikt voor de droge en/of gevoelige huid. Ook helpt het tegen rode vlekjes en acné. Rozenwater maakt de huid glad en egaler. Sommige mensen gebuiken puur rozenwater, maar je kan ook bijv. 6 eetlepels geperste sinaasapel sap mengen met 3 eetlepels rozenwater.
-Rozenwater is een goed ontspannings middel, dus heb je last van vermoeide ogen? 
doe wat rozenwater op een wattenschijfje en leg het een paar minuutjes op je ogen, je zult zien dat het een echte oppepper is.
-Omdat het zo ontspannends werkt, is het ook fijn voor in bad doe 3 eetlepels in je bad en je hele badkamer ruikt heerlijk naar roosjes!
-Oogmake-up kan je ook met rozenwater verwijderen, want het werkt verzachtend dus als je  gevoelige ogen hebt is dit heel erg fijn!
-Spoel terwijl je onder de douche staat, je haar uit met dit wonder middeltej en je haar zal veel meer glanzen.


 Dat zijn een paar dingen die je met rozenwater kan doen, nu de review:

Wat?

Erica rozenwater.
Winkel:
Erica
Belooft:
De huid te verzachten en goed te reinigen zonder het uit  te drogen.
Doet 'ie dat?
Ja, zeker weten! Ik gebruik het ook als een soort van 'first thing in the morning to do' en doe wat rozenwater op het wattenschijfje en ga ermee langs mn ogen, meteen alle prut weg. Ook voelt mijn gezicht goed gereinigd, hoewel het mijn huid soms wel een heel klein beetje uitdroogt.
Wanneer gebruik je het?
In de ochtend en in de avond (in de avond na het reinigen van mn gezicht), in de ochtend is het ook fijn omdat het snel goed reinigd en ik meestal niet veel tijd heb.
Nog iets aan te merken?
Ik zou rozenwater alleen niet aanraden om oogmake-up weg te halen bij mij gaat het dan allemaal onder mn oog zitten en is het moeilijk weg te halen. En als je het ongeveer een weekje (of korter, of langer..) gebruikt, kan het zijn dat er opeens heel veel viezigheid van je gezicht komt. Schrik daar niet van, het rozenwater heeft gewoon heel goed schoon gemaakt en het is niet erg.
Eind cijfer:
Een dikke 9!

Dat was de review en uitleg over Rozenwater!

xxx