donderdag 21 oktober 2010

e.l.f creamy eye shadow

Een tijdje geleden kreeg ik wat producten opgestuurd van eyes lips face (e.l.f), een vrijwel bekend merk dat erg budget proof cosmetica online verkoopt. ELF begon met een web shop in de usa, waar een klein assortiment aan make-up werd verkocht voor maar $1 per product. Inmiddels heft elf een speciale Nederlandse (en Belgische) shop, en verkopen ze heel veel meer zoals bad spulletjes, kwasten en een studio lijn met wat duurdere, maar professionelere make-up. Vandaag review ik een cream shadow die ik mocht uittesten, deze was maar €1 en ik heb hem in kleur 'Olive'.


Duo oogschaduw crème €1 elf

Ten eerste vind ik de kleuren combi heel erg mooi, in de bruin zitten de zelfde soort goud achtige shimmer dus de kleuren sluiten mooi op elkaar aan. Buiten dat ben ik de laatste tijd helemaal into olijf groen, het past namelijk mooi bij (mijn) bruine ogen ;) Wel vind ik het doosje een goedkoop ogen, het is heel licht en de deksel draait moeilijk open. Hier een paar swatches!:

Zoals je ziet opzich wel oké, de creamy structuur werkt heel fijn en zorgt ervoor dat je oog schaduw lang blijft zitten. Ook is het heel makkelijk met je vinder te blenden, dus fijn voor de lazy girls onder ons ;) (ik bijvoorbeeld). Wel moet je af en toe wat 'bijwerken', want de groene kleur gaat na een paar uur mengen met je huid, en minder opvallen... Hier nog wat swatches met oogschaduw basis (Urban Decay Primer Potion):

Zoals je ziet een stuk beter, en het eraf spoelen was meteen wat moeilijker ;) Wel kan de combinatie van oogschaduw basis en een creamy structuur je ogen vettig maken, waardoor je make-up juist gauw van je ogen gaat 'glijden', dus gebruik zo min mogelijk base.

Dat was mijn review, ik vind het een fijne eye shadow die ik de laatste tijd vaak gebruik ivm school en het je gewoon snel een mooie, natuurlijke look geeft!

Aanrader voor chicks die:

opzoek zijn naar een fijne, budget proof eye shadow
Een beetje lui zijn ;) of gewoon niet zoveel tijd hebben voor een uitgebreide look
Het niet héél erg vind als ze hun oogschaduw soms even moeten bijwerken

Afrader voor chicks die:
Geneigd wat meer uit te geven voor een echte kwalitatief betere oogschaduw
Niet online mogen bestellen
Gauw last hebben van vettige oogleden, dan is de oogschaduw heel gauw verdwenen


Eindcijfer: 7
!


hope you liked it,