zondag 27 december 2009

Een stash maken #1

Hallo! Ik hoop dat iedereen een geweldige kerst heeft gehad en dat jullie 'dromen' zijn uitgekomen!
Bij mij was kerst heel erg gezellig!
Maar nu dus weer eens een artikeltje, namelijk hoe je een grote stash kan maken, mijn kamer staat momenteel helemaal leeg en ik slaap in de logeerkamer, dus een filmpje van mijn stash... dat gaat nu even niet, maar misschien een roomtour als mijn kamer af is?

Een grote stash willen we allemaal wel! Alleen al die mooie make-upjes liggen er niet zomaar, iedere week schrijf ik daarom een stukje over hoe je een grote stash kan maken.

Ten eerste, een stash is niet gratis. Dus neem het wel een beetje serieus, want anders ben je er later voor niets veel geld aan kwijt. Dat is dus waar we het eerst over gaan hebben voor een stash: Geld. Geld speelt wél een grote rol in de beauty-wereld, want goede, kwalitatieve make-up is meestal duur (kijk maar naar Chanel en mac).
Geld kan je op vele manieren verdienen, bijvoorbeeld met een bijbaantje. Maar meestal word je minder gouw aangenomen als je onder de 16 jaar bent. Maar er zijn zat creatievere dingen waarmee je wat kan bijverdien:

  •  Babysitten: Maak een  duidelijke foldertje voor mensen die je kent en die jouw kennen en die bij jouw in de straat wonen. Hierin kan het beste info in staan over wie je bent, je leeftijd en wat je bedoeling is. Je kan misschien ook een speciaal e-email adres aanmaken, zodat ze je over de mail alvast dingen kunnen laten weten.
  • Ouwe spullen verkopen; Bratz, autootjes of andere dingen waar je nooit iets mee hebt gedaan of waar voor jou totaal geen waarde aan vast zit, zijn mensen berijd om bijv. bij marktplaats, veel geld aan uit te geven.
  • Mensen vinden het leuk om geld uit te geven aan dingen die je niet zo gauw tegenkomt, dus wees creatief en organiseer iets grappigs (wie het langst op een been kan staan, of ga met warme chocolademelk in een druk gebied staan.
Ikzelf ben meestal niet zo snel in staat om na een dagje shoppen 'nog even' langs de Douglas te gaan daar nog eens veel uit te geven. Als ik bijvoorbeeld naar van die filmpjes kijk, denk ik soms: Waar halen jullie dat geld vandaan?!
Nou, je kan bij de Sephora 10 euro neerleggen voor een oogpotlood, maar wat als je wacht tot er uitverkoop is? 75% korting en je betaald er opeens €2,50 voor. Het is natuurlijk even wachten totdat er grote uitverkoop is, maar als je dan even geld hebt gespaard kom je met heel veel thuis. 


Ook is een mogelijkheid om online wat make-up te kopen. Er zijn webshops waar je voor weinig geld al een shimmer palette hebt. Let dan wel altijd op de verzendkosten. Bij ebay, kan je soms een kwasten set voor 5 euro vinden, dit is dan meestal dus echt niet betrouwbaar, het kan zijn dat je dan 15 euro verzendkosten moet betalen uit China, ook weet je niet of het wel echt is en niet direct uit elkaar valt.


Dat was het eerste Stash bericht, volgende week een deel 2!


xxx