donderdag 25 februari 2010

Henna shampoo, my new love!

Gisteren had ik een nieuwe shampoo van mij uitgeprobeerd: Henna shampoo. Niets heftigs hoor, gewoon kleurloze... Ik verwachtte er eigenlijk niet zo heel erg veel van, want mijn moeder had deze shampoo ook wel eens geprobeerd en was er nou niet echt laaiend enthousiast over. 
Maar ik vond het het proberen wel waard en stapte onder douche en ging mijn haar wassen met deze shampoo:


Ik moet zeggen: Het is wel een aparte shampoo... Hij ruikt een beetje vreemd, een aparte geur die moeilijk is om te omschrijven. En toen ik het op mijn hand deed, leek het niet op mijn normale shampoo, het was een dun goedje met vreemde korreltjes erin. Ik masseerde het maar gewoon in mijn haar en over mijn hoofdhuid, net zolang totdat de korreltjes waren opgelost en er veel dikke schuim in en over mijn haar zat, want die korreltjes waren een van de 'extracten' die zo goed voor je haar zouden zijn. Ik had expres veder geen conditioner of iets in die richting gebruikt, omdat ik wou kijken wat de shampoo in zij deed.
Nou, tijdens het afdrogen voelde mijn haar al ietsje dikker, maar dat kon ook zijn door dat het nat was, toen het eenmaal was opgedroogd was ik echt helemaal verbaasd: Mijn haar had volume, glansde echt heel erg, het was niet vettig, mijn roos was weg én mijn droge puntjes voelde hartstikke zacht aan! Als je het zo leest klinkt het nog al ongeloofwaardig, maar kijk maar naar deze foto's:



Kijk hoe erg het glanst, nu weet ik dat mijn haar normaal een beetje dof is, maar hier kan jet vergelijken met een foto na het gebruik van een herbal essences 2 in 1 (sorry HE)

Oké, ook wel glanzend (het was ook een glans shampoo, deze foto), maar toch :)
En hier zie je hoeveel volume het nu heeft:
WAUW, zoveel volume heeft het normaal nooit!!
Normaal zit het zo, dit was ook na de HE 2 in 1 shine. Pff.. en ik gaf deze 2in1 nog wel een hoog cijfer... Heb trouwens niet echt een foto van hoe het normaal van voren zit, mijn vorige profiel foto was ook een beetje gefaked omdat mijn haar toen toevallig mooi zat (vond ik).


Dat was dus mijn nieuwe henna shampoo, ik ben er echt zooo blij mee! Serieus =D
Ik zal er nog wel eens een uitgebreide review over schrijven. Henna shampoo is te koop bij de Natuur winkel, de Erica en volgens mij ook de Tuinen. Het is een heel erg natuurlijk product en ook goed voor het milieu :) Het kostte iets rond de 5 euro.


xxx

5 opmerkingen:

Miranda zei

He Masja,

Mooie blog! k Kan er nog wat van leren -haha. Heldere beschrijvingen en leuk met die foto's van de resultaten: ook de close-ups van je lippen en nagels (met zwarte streepjes) in andere artikeltjes vond ik grappig! En eh... als de Urtekram-shampoo die ik nu gebruik leeg is, ga ik die henna variant eens gebruiken!
Groet! Miranda

Marianne zei

Mm, ik had niet door dat je net zo lang moet schuimen tot de korreltjes oplossen. Mag moeders de shampoo weer terug?! :-)

Anoniem zei

Ha Masja! Wat een mooie blog zeg, ben onder de indruk! Die shampoo-fles komt me bekend voor, staat ook in onze badkamer ;))
Succes en ik ik sluit me bij Miranda aan dat ik nog een boel van je kan leren zeg...
Groeten! Laura

Anoniem zei

Hoi, ik vroeg me af van welk merk het is?

laura Borst zei

Hoi hoi, ik vraag me ook af welk merk dit is??
Groetjes, Laura

Een reactie posten

S'il vous plaît répondre!
Geen Google account? Klik op NaamURL! Je voert hier je naam in, en event. je blog. Dat is een stuk simpeler!