dinsdag 21 september 2010

Matte top coat by essence

Essence matt topcoat; +/- €2
Als je mij op twitter volgt, dan had je een paar weken misschien al gelezen dat ik bij de Kruidvat een matte top coat van essence had gekocht, en vandaag vertel ik jullie wat over de werking!

De top coat is dus mat, als je over je lak gaat is glans helemaal weg (word beweerd). Ik denk dat deze te vergelijken is met die van de hema, die heeft laatst hetzelfde uitgebracht, en ook voor een zéér budget prijsje. Ik zou ze willen vergelijken, maar die van hema heb ik niet aangezien die altijd is uitverkocht :d
Maargoed, die van essence dus. Hier wat foto's met en- zonder de top coat:


































 Ik heb even lopen swatchen op bepaalde kleurtjes, zodat je ook een beter idee kan krijgen wat voor effect het geeft;)


Zoals je ziet zorgt de topcoat er in ieder geval wel voor dat de glans weg is, maar helaas toch niet he-le-maal... Na een paar dagen leek het wel als of heel langzaam de glans weer terug kwam, vreemd! Ook lijken je nagels meteen droog na het opbrengen van de top coat, wat dus niet is want het duurt heel lang voordat het is opgedroogd! Dat komt ook door de hele dikke substantie, wat het lakken nou niet heel fijn maakt... Dit klinkt allemaal nog al negatief, maar als je nog een matte topcoat wilt, gewoon voor de lol, dat het niet echt mat is maar dat je wel verschil ziet etc. Dan zou ik zeker deze nemen, je hebt natuurlijk betere versies van essie, maar die zijn wel een heel stuk duurder ;)

Dat was mijn review, hope you liked it!


No top coat...
Topcoat ;D


xxx