donderdag 2 september 2010

Quick Fast tips: Puistjes

Vandaag voelde ik me op school ineens net lekker, ik had enorme buikpijn en begon opeens helemaal te trillen. Dus ging ik naar huis. Ik schrijf de laatste tijd ook minder atikeltjes, dat komt dus omdat ik op een nieuwe school zit, en best veel huiswerk heb... Maar ik moet nog even leren heel goed plannen, en dan komen er weer vaker artikels!
Toch vind ik het niet leuk als twee dagen lang er hetzelfde artikel boven aan staat, dus geef ik jullie even snel wat tips tegen puistjes en oneffenheden, iets wat altijd wel welkom is denk ik ;)


1. Wat zit daar nou in?
Je hebt héél veel verschillende soorten producten, speciaal tegen puistjes en oneffenheden. Je kunt het beste een product nemen wat benzoylperoxide bevat dit is namelijk een wonder middel tegen puistjes. Ook is tea tree een aanrader, daarover heb ik hier wat geschreven. Maar in het kort: Kijk eens bij de Kruidvat, hun tea tree lijn vind ik zelf fijn ;) (heuj dat rijmt =D )


2. Trek niet zo'n een zuur gezicht...
Juist wel, eigenlijk: Zuren in sinaasappels, citroenen en mandarijnen zijn bacterie afstotend, eten is dus 1 ding: Maar ga met een halve citroen eens in de week langs je gezicht, dit is een hele sterke, maar natuurlijke reiniger! Lees: Sterk, oppassen bij een gevoelige huid dus! Je kunt ook een citroen toner maken: Meng ¾ citroen sap (pompje/geperst maakt niet uit) met ½ gedestilleerd water.



3. Move, Move, Chill...
Gebruik de duurste en beste verzorgings middelen, maar gaand de onzuiverheden maar niet weg? Dan is  het tijd voor een onderhuidse aanpak: Sport en Relax! Door stress krijg je meer puistjes, dus ga eens lekker op de bank iets leuks lezen (mijn blog bijv. nee, grapje). Ook met behulp van sporten sport je als het ware de stress eraf, en omdat je beweegt en zweet is dat goed voor je huid ;)


Dat waren mijn tips, ik hoop dat jullie er wat aan hadden, en me begrijpen dat er even wat minder artikels komen :)

xxx