woensdag 1 september 2010

Wimpers krullen ná mascara?

Zelf ben ik iemand die altijd mascara draagt, iig naar school. Nu hoef je niet alleen mascara te gebruiken om je wimpers mooier te laten lijken, wimper krullers zijn ook heel handig. Dit weten we natuurlijk allemaal al, maar toch: Een wimperkruller is een soort dingetje waar je je wijsvinger en duim in kan doen, en als je die naar elkaar toe trekt, komt er een mooie curve in je wimpers. En daarna breng je mascara aan.
Nou ik voorlopig niet meer...

Je krult je wimpers van te voren, omdat als er al mascara op je wimpers zit, ze kunnen beschadigen. Andere zeggen ook dat het je mascara verpest. Maar wat ik dus laatst had, ik had al mascara opgedaan, en was vergeten mijn wimpers van te voren te krullen, dus voor de lol dacht ik, nou kom maar op, wat gebeurt er nou, en naja, dit dus:

Als eerst een 'kaal' oog, zonder make-up (sorry beetje donker).


Dan met mascara, ik heb mijn wimpers hier voor trouwens nog niet gekruld. En tóén pas krulde ik mijn wimpers:

Wow! Dit had ik echt niet verwacht, mijn wimpers werden super lang, en als ik mijn ogen knipperde, kwamen ze de hele dag tegen mij oogleden aan, haha.

 En hier kan je mijn ogen vergelijken, rechts is erna gekruld, en links niet.

Ik vind het echt heel erg vet! Ik heb de Max Factor masterpiece mascara gebruikt, en een heel cheap ass wimperkrullertje van de Kruidvat. Als je dit ook wil doen, zou ik wel dit even onthouden:

- Bij zwakke wimpers zou ik het laten, het kan je wimpers namelijk toch wel beschadigen, zelf heb ik er geen last van, maar andere misschien wel.
- Doe dit ook niet als je veel mascara op hebt, het kan dan namelijk een spinnen poot- effect geven.
- Zorg ook dat je mascara goed droog is, als het niet is opgedroogt gaan je wimpers aan elkaar kleven (spinnenpootjes dus...)

En zorg ook dat je je wimpers dan in de avond extra 'behandeld' tips daarover vind je in dit artikel over je wimpers verzorgen.
Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden en er wat aan hebben!

xxx