zaterdag 25 september 2010

school camp skills (:

Ayo! Sorry, niet veel geupdate deze week, ik had namelijk éxtra veel huiswerk... De reden: Volgende week is school kamp. Hal-le-luja. Nee, grapje ik vind het opzich altijd wel gezellig hoor, maar ik geef toe dat ik toch echt een stads meisje ben, en nog altijd diep geloof dat pumps héús wel bruikbaar zijn in het bos...


Ik ben dus van maandag t/m donderdag weg, dus er komen helaas geen artikels ): Maarja, aangezien ik dus zó veel ervaring heb, leek het mij wel even leuk om vandaag een artikel te maken met tips & tricks voor kameren en uitjes. Deze tips gebruik ik zelf altijd en ze zijn ook te gebruiken voor vakanties enzo hoor, en vandaag deel ik ze dus, enjoy!


Lijstjes maken. Ja, dat klinkt inderdaad an zich zelf sprekend, maar voor het pakken is het echt handig, maak bijv. eerst een lijstje met dingen die je nog nodig hebt, en dingen die je nog moet regelen. Dan een lijstje met dingen die je mee moet nemen, als die dan ingepakt zitten zet je een kruisje achter het voorwerp, zodat je zeker weet dat het ingepakt zit! (ook handig om het meetenemen voor de terug reis).


Parfum... Ik denk dat de meesten hier geen last meer van hebben, maar als je toch echt gauw heimwee hebt, zorg dan dat een je een sample of iets bij je hebt van die lekkere parfum van je moeder, spray je kussen onder en s'avonds ruikt je bedje toch een beetje vertrouwd naar thuis. Ook lekker om gewoon je eigen favo luchtje te gebruiken, als je geen heimwee hebt ;)

Make-up. Wees slim tijdens het inpakken van je make-up: Je hoeft echt niet 40 verschillende kwasten mee te nemen, een stippling brush kan voor zowel foundation, blush, bronzer, high lighter én poeder. Wel zorgen dat je een goede brush cleanser meeneemt ;) (niet om grondig je kwasten te wassen, maar even tussen door schoon te maken). Verder draag ik zelf ook niet veel make-up als ik weg ga, alleen het noodzakelijke als mascara, oog potlood en concealer.


Douche spullen. Zorg dat je je douche spullen in een apart zakje verpakt, ook als je niet gaat vliegen is de kans aanwezig dat het gaat lekken. Als je niet zonder scrubben kan, neem dan niet een extra pot mee, maar een douche gel met scrub korreltjes. Als je echt je eigen favo scrub wil, schep dan wat over in  een kleiner potje.


Kleding. Mijn top drie voor kleding is: basics - jeans - basics. Ik hóúd van basics, je kan er altijd heel erg lang mee combineren, en meestal zitten ze ook gewoon heel comfortabel. Verder maakt het op kamp ofzo ook écht niemand iets uit als je twee keer hetzelfde draagt ;)



Slippers... Nee, niet omdat het lekker weer word. Je gaat daar toch douchen? Nou, ik zou daar zéker op slippers douchen! Dit klinkt misschien overdreven, maar er word daar door zóveel mensen gedoucht, zoveel voeten, zoveel bacteriën... Geloof mij, je kan zo snel een voet infectie oplopen, en dat is echt niet fijn. Vorig jaar was ik met mijn team op kamp, en toen waren er twee met een voet infectie, die konden niet sporten.

Opgerold Vaker voorbij gekomen: Als je je kleding oprolt in plaats van vouwen, dan neemt het minder plek in en kreukelt het minder snel.




Dat waren mijn tips, die ik altijd gebruik ;) Ik hoop dat jullie er wat aan hadden!


xxx