vrijdag 11 juni 2010

Hawaiian Tropic sun oil

http://www.drogisterij.net/producten/400x400/772961_1_Hawaiian_Tropic_Protective_Oil_Spray_F6_bruin.jpg

Vorig weekend was het weer lekker warm! Helaas begon het daarna te bewolken (is dat goed Nederlands :P ) en klam te worden. Maarja, in het weekend was het wél heel zonnig, en aangezien ik aan het kamperen was met mijn volleybal team, en dus de hele dag buiten was (aan het volleybalen, ghehe), moest ik veel smeren! Dus nam ik deze zonnebrand mee, de hawaiian tropic sun oil, olie dus. Het hele weekend heb ik deze gebruikt en vandaag ga ik mijn ervaringen ermee delen :) 


Ten eerste is het dus een olie, sommige vinden dat niet fijn, vanwege de verhalen die rondgaan over olie en zon, maak je geen zorgen daarover hier zit spf in en andere stoffen dus het zal je huid iig niet 'bakken'. En het is natuurlijk vettiger dan normale sun burn. Ik vind het wel fijn! Mijn huid is vaak droog en de olie maakt mijn benen weer lekker gehydrateerd, ook vind ik het heel lekker ruiken! Mijn vriendin noemde het yoghurt :') Ik snap haar ergens wel, maar het heeft iets tropisch (aha, de naam) en wat kokos achtig, heel lekker vind ik!



En waar het natuurlijk uiteindelijk het meest omgaat: Beschermt het goed? Ja! Dit is een HELE lage spf: namelijk 6. (Ik verbrand niet zo snel) Ik smeerde elk uur opnieuw in met de zonnebrand, of na ja, eigenlijk niet. Toen het zoo warm was en ik een mijn lelijke sponsor shirt uittrok, en dus de hele tijd in een hemdje in het veld stond... waren mijn schouders wél verbrand! Jammer, de zonnebrand heeft mijn huid dus niet helemaal beschermd. Toch is het natuurlijk low protection, en heb ik niet veel gesmeerd toen ik 3 uur lang in die brandende zon stond.


Ik zou de zonnebrand toch aanraden! Hij ruikt lekker, droogt niet uit en met een spf 20 ben je denk ik al een stuk veiliger! ;) De zonne olie kost €11,95 voor een flesje van 200 ml 




xxx