zaterdag 19 juni 2010

How to handle: Roos!

Roos. Ogod, roos! Dat is zeker een van de irriantste en lelijkste 'aandoeningen' ooit! Als ik zelf roos heb, krijg ik altijd direct de neiging op me haar goed te gaan wassen. Dat doe ik dan ook vaak, en dan kan het me soms zelfs niets schelen of ik te laat kom op school... En ik denk (en hoop) dat ik niet de enige ben die dit verschrikkelijk irritant vind, daarom een how to handle hierover!

Wassen & Shampoo
Roos zijn kleine schilfertjes op je hoofd huid, als je met je hand of borstel door je haar gaat, komen die schilfertjes los en zitten ze in je haar... niet zo'n lekker gezicht. Wat je niet moet doen is 'uitborstelen', dan wordt het alleen maar erger! Zorg dat je een goed shampoo tegen roos gebruikt. Head&Shoulders is heeft een hele grote lijn met shampoo en conditioner, maar deze kunnen wel heel heftig zijn, dus als je ook last hebt van droog/gevoelig haar, zou ik die overslaan.. Conditioner maakt je haar glad, dus minder kans op roos. Pas wel op dat je haar niet vettig word.


Verbergen...
Maar wat ik altijd heb: Ik sta op, ik borstel mijn haar ik heb roos, aaargh. m het te verbergen kan je de zelfde truc doen bij vet haar: een staart en (dikke) haarband. Zelf kies dan meestal voor een opvallende haarband, met n grote strik ofzo, zo dat dat lekker de aandacht opeist, en dus niet de roos. Is het écht heel erg? Houd je hoof onder de koude kraan/douche. Ja, het is heel naar, als je weg moet kom je met vochtig haar aan, maar het sluit je haar schubben wat de roos een hel stuk verminderd, dus als je dan een staart en haarband in doet zie je het niet meer!
En je wordt er lekker wakker van ;)

Als je écht heel erg last hebt van roos, ga dan naar je huis arts, het kan dan namelijk ook iets anders zijn wat de huid schilfers los maakt.




hope you like it,




xxx