maandag 17 mei 2010

Dermalogica review #3: Welcome matte spf 15


En weer eens een review van een van de producten van Dermalogica van de Clean Start lijn die ik mocht uittesten! Het gaat over de Welcome matte spf 15 dag crème. Deze is 'rood', en komt van de serie 3, beschermen.

Ten eerste is mijn review misschien niet helemaal logisch, de lijn is namelijk voor een vette huid, en ik heb een droge huid... Maar als je zelf een gevoelige/droge huid hebt, dan is deze review wel handig ;)

Ten eerste is deze ook een beetje gegeurd met de bekende geurlijn van Clean Start: Citroenachtig en een beetje naar snoepjes :P Niet te aanwezig, en dat is wel fijn, want ik houd er nooit zo van als je dag crème zo sterk ruikt. Je zou het niet zeggen, maar zelfs met mijn droge huid glimt mijn voorhoofd weleens. Als ik daar last van heb en ik doe de crème blijft mijn huis goed mat en glimt het niet. Maar hellaas hydrateerd de crème voor mijn huid niet lang genoeg: Na een paar uur in een lokaal zitten begint mijn huid te trekken en droog aan te voelen, jammer! Dus ik gebruik het alleen maar op mijn voorhoofd, en dat is wel te doen! Ook een pluspunt: De crème bevat spf 15, dus dat maakt de kans op huid kanker en andere ziektes kleiner, en bschermd je huid tegen pigment vlekken (en zonne sproetjes, maar ik vind dat eigenlijk altijd wel leuk staan, haha). Ook is de crème speciaal voor acne en puistjes, die gaat hij namelijk tegen. Ik merk dit redelijk, want roodheden minderen in mijn gezicht.

Eindcijfer: Een 7
De crème werkt goed, bij een vette huid. En het is natuurlijk fijn dat er spf in zit en dat het matteerd, maar een crème is een crème en moet dus óók goed hydrateren. En dat doet deze dus niet bij mij, ik heb betere crèmes gezien qua hydratatie, maar ik denk dat deze heel fijn werkt als je last hebt van pukkels en een vette, glimmende huid.
De offciele prijs is €22,90, en dan krijg je een tube van 60 ml. Je kan het  o.a hier bestellen.

xxx