zaterdag 29 mei 2010

How to handle: Droog haar












 Weer heb ik deze week(en) niet veel gepost, ik had het druk... Ik heb op woensdag en dinsdag de hele dag gesport, en had op donderdag véél spierpijn en op vrijdag moest ik wéér sporten. Sorry, ik had geen tijd om te posten :(
Maar vandaag een how to handle over droog haar! In 'how to handle' geef ik tips over haar types, dus handle met droge plukjes en je bos stro! 
(psst, heb je een droge huid? lees hier mijn how to handle over de droge huid!)


how to handle: Wassen
 Bij droog heb je vooral 'voeding' voor je haar nodig, dus een shampoo die zorgt dat je haar glanst, kun je beter inruilen voor een shampoo speciaal voor jou haartype, en die dus je haar voedt. Kies ook voor een conditioner: Deze is er vooral ook om je haar extra te voeden en glad te maken, en droog gaat meestal snel klitten. Een aanrader is de Inecto pure coconut oil lijn, je krijgt voor €4 een flinke fles met conditioner die heerlijk naar kokos ruikt, deze maakt mijn haar
altijd super zacht! Ook heeft de lijn meer producten zoals shampoos en maskers, speciaal voor droog haar. Ook is het fijn om een leave-in conditioner te gebruiken, die doe je in nat haar en spoel je niet uit, zodat je haar de hele dag lekker gehydrateerd is.  
Heb jij geen droog haar? Let dan toch wel op deze punten, want nu het zomer word zal de zon, zee en zwembad je haar flink beschadigen en uitdrogen. Dus voor ie-der-een: neem om de week eens een lekker haar-maskertje ;)




how to handle: Stylen
Met stylen moet je ook oppassen, als vaak je stijltang, krul tang of fohn gebruikt, gebruik an ZEKER een heath protection serum! Dit zorgt dat je haar mooi glad blijft, maar vooral dat het je haar niet beschadigd en uitdroogt, want hitte is eigenlijk een no-go voor je haar! Ook voor in de zomer: Zorg dat als je gaat zwemmen je zoiezo serum in je haar hebt (gaat er toch weer uit maar nouen), en steek je haar op zodat het minder hard kan beschadigen (gebruik wel een elastiekje zonder ijzertje). Wees ook niet te fanatiek met haar spray, als je droog haar hebt, droog haar gaat snel klitten, en als je teveel haar spray gebruikt gaat je haar aan elkaar plakken... Dat geldt ook voor haar mousse, als je daar te veel van gebruikt, kan het gaan 'slierten', of als je echt de halve bus in je haar hebt gedaan vettig worden! Het is handig om altijd in je tas een klein serum bij je hebben voor als je haar echt aan het pluizen, klitten of stroën is (nieuw woord 'A), je kan nu kleine John Frieda serums halen bij Kruidvat, voor €1,50 per stuk.

Dat was het, ik hoop dat jullie er wat aan hebben, ik denk er nog over na om een speciale how to handle te maken voor de zomer, want dan kan je haar héél erg aan beschadigen!


 xxx