maandag 16 augustus 2010

3 kleuren oogschaduw

Vandaag ga ik jullie laten zien hoe je drie kleuren oogschaduw op kan doen, waarschijnlijk weten heel veel van jullie al láng hoe dat moet, maar ik heb ook wat jongere bezoekers voor wie het misschien wel handig is :) Ik gebruik drie blauwe kleuren uit een palette van Only You. Normaal doe ik deze look met  nude kleuren, aarde tinten of olijf groen, maar die kwamen niet goed door op de camera, dus koos ik voor blauw! Een vrij opvallend kleurtje, en ik draag dit eerder naar een feestje dan school ofzoiets =)

De kleuren die ik heb gebruikt hebben een geel rondje!
Zo, om te beginnen een 'kaal' oog:

Dan begin ik met de 'medium', niet de donkere, en ook niet de lichte. Dit breng je aan over de helft van je ooglid, in de binnenkant (aan de kant waar je neus zit) :
Het is handiger en sneller om nog niet te gaan blenden


Dan neem je de donkerste kleur; Die breng je aan de andere kant van je oog aan. Hier bij geld dat je nog steeds niet hoeft te blenden, maar het kan wel.
Het ziet er misschien een beetje vreemd uit :p 


Als je nu gaat blenden, ben je qua oogschaduw eigenlijk klaar, maar om de look mooier uit te laten komen, kan je een high lighter gebruiken: Je neemt de lichtste kleur (of gewoon wit), en brengt dit aan aan de onderkant van je wenkbrauw. Ik doe dit meestal met mijn vinger. Pas op dat je niet te veel doet, dat geef een beetje een Katrien Duck effect ;)

En nu hoef je alleen nog maar te blenden! Je vervaagt alle 'scherpe' randjes, en je zorgt dat de donkere kleur met lichte kleur 'mengt'. En dat het van boven mooi vervaagt in je huid. Let op: Je hoeft alleen de high lighter te vervagen, niet te blenden met de andere kleuren ;) En daarna hoef je alleen je wimpers te krullen (pas ook hier mee op, kan je look verpesten) en mascara op te doen enzo!
Final Result:
en nog een full-in the face picture ;)
Verder staat het mooi om een lichte kleur lip gloss op te doen, zodat de aandacht bij je ogen blijft, en het niet tooo much word :) Ook is het handig om een oogschaduw basis te gebruiken, dit zorgt er namelijk voor dat de kleuren mooier uitkomen en het niet in de lijntjes gaat zitten!
(zelf heb ik Urban Decay Primer Potion gebruikt: Aanrader!)

Dat was mijn uitleg over drie kleuren oogschaduw! ik hoop dat jullie er wat aan hadden!

xxx