zaterdag 14 augustus 2010

Puistjes/acne: Wat gebruikt Mas?

Oneffenheden, we hebben der allemaal wel eens last van... Zelf schreef ik vaak dat ik een droge huid had. Nou, sinds de zomer is dat helemaal veranderd! In de zomer is het normaal dat je huidtype een beetje gaat veranderen, maar dit, het word echt steeds erger! Mijn huid is namelijk vettig, glimt én ik krijg steeds meer last van pukkeltjes... árgh! Maar dat 'inspireerde' me wel op een nieuw onderdeel op mijn blog: Een onderdeel waar ik eens in de zoveel tijd zal schrijven over puistjes: Denk aan tips, DIY trucjes etc. en vandaag laat ik zien wat ík gebruik :)




Ik gebruik standaard de reinigingsmelk van Hema, voor een droge huid. Dus ik ben nog opzoek naar een andere (tips?). Bij pukkels gebruik ik een scrub van Clearasil, ik vind zelf dat die fijn werkt (sommige kunnen er niet tegen!). 2 keer per week het Mint Julep Mask van Queen Helene, die werkt naar mijn idee heel fijn! Een anti spot stick van Garnier Pure Active en Nivea Young (niet tegelijk hoor!). En verder:







Gewoon Kruidvat eigen merk tea tree lijn! Ik gebruik ze een tijdje, en ik vind het écht heel erg fijn: Tea tree is een wonder middeltje dat heel goed helpt tegen puisten (lees hier info + reviews). Het ruikt sterk, sommige vinden het vies, ik eig. niet :P Ik heb de hele lijn buiten de scrub, sinds kort heb ik ook de tonic (review volgt nog). Mijn eerste indruk is vrij goed, maakt mijn huid beetje plakkerig, maar voelt na een paar minuten goed aan. De tea tree olie is een erge aanrader tegen pukkeltjes, handig mee te nemen, goedkoop (€2)... Eerste dag zijn erge puisten minder rood, tweede/derde dag verdwenen. De face wash maakt mijn huid lekker schoon, en de dag/nacht crème is lekker dun. Alle producten van de lijn kosten dan ook niet meer dan drie euro!

Tea tree kan je ook bij The Body Shop halen, iets duurder, maar misschien wel een beter alternatief voor gevoelige huidjes... Verder gebruik ik soms ook de Garnier Pure Active Exfo Brusher, die kwam ook voorbij in mijn Juni Favourites, ook fijn en werkt verfrissend!

Zo, dat was een nog al lang artikel :x Ik hoop dat jullie het een leuk nieuw onderdeel vinden!

Wat gebruiken jullie tegen pukkeltjes en oneffenheden?

xxx